صعود به قله دماوند

سرپرست برنامه:علی عابدنژاد
تاریخ اجرا:7 الی 10 شهریور ماه 1397
محل اجرای برنامه:بخش لاریجان شهرستان آمل
نحوه دسترسی از اهواز:در این برنامه ما از اتومبیل شخصی استفاده کردیم جهت صرفه جویی در هزینه ها. از اهواز به سمت آمل حرکت کردیم حدود ساعت 4 صبح به بخش رینو رسیدیم و 3 الی 4 ساعت را در فدراسیون کوهنوردی رینو که بسیار جای زیبا و جذاب با محیطی مناسب کوهنوردها و علاقمندان کوه و انسان هایی که عشق به دماوند را حتی با نگاهشان به ما منتقل می کردند خانواده محترم فرامرزی که ریشه شان در دماوند بود استراحت کردیم. صبح با ماشین آقای فرامرزی مسئول فدراسیون رینو به گوسفندسرا رفتیم در ارتفاع 3000متری و پس از آن حرکت ما به سمت بارگاه سوم تا ارتفاع 4200 متر آغاز شد لازم به ذکر است بعضی همنوردان کوله های خود را بوسیله قاطر به بالا فرستادند و خودشان از کوله حمل استفاده کردند.
محل جانپناه در ارتفاع 4200متری قرار داشت و طبق چیزی که در اینترنت خوندم ظرفیت آن 200 نفر است.
مسیر صعود:جبهه جنوبی دماوند بود. جبهه جنوبی دماوند رایج ترین مسیر صعود است درصد بالایی از کوهنوردان و علاقمندان به کوه هرساله در تابستان راهی این منطقه بخصوص جبهه جنوبی می‌شوند.
مسیر حرکت بصورت پاکوب با شیب تند و شن اسکی در بعضی جاها ملایم و سنگلاخ بود. ما جهت هم هوایی رو چهارشنبه را در بارگاه سوم گذراندیم تجربه خوبی بود خوابیدن در ارتفاع 4200متری نحوه نفس کشیدن و غذا خوردن و کلا هماهنگی با ارتفاع. صعود ما روز پنج شنبه 8 شهریور ساعت 3 بامداد آغاز شد و شامل تیم ما (باشگاه کوهنوردی مهرایین) یک تیم از دزفول بود و تیم ساعت 7 بعدازظهر به بارگاه برگشت با توجه به افراد حاضر در تیم صعود با قدمهای آرام و با حوصله و سرقدم مناسب آقای عابد نژاد انجام شد. نکته مهمی که در این صعود بدست آوردم این بود که صعود به قله به معنی کوهنورد بودن نیست و لطفا کوه را برای کوه برویم نه برای اینستاگرام. به امید کوهنورد واقعی بودن.